måndag 16 februari 2015

Handsmycken

I helgen blev det lite smycken gjorda. Denna gång var jag tvungen att testa och göra handsmycken...

Material som jag har använt till handsmyckena är: kedja, lås och andra små smyckesdelar i rostfritt stål, pärlor i howlite.

Det första handsmycket blev i färgerna turkost och vitt.









Denna gång blev det inte så stökigt på mitt arbetsbord, det brukar bli kaos....






Armbandet har en förlängningskedja, för att kunna ställa in rätt storlek runt handleden.




Det blev ett till handsmycke fast i färgerna brunt och beigt. Detta är också helt i rostfritt stål och pärlorna blev en mix av howlite, jade och små seed beads.





Rostfritt stål har jag börjat använda mer och mer i mina smycken. Stål är ett väldigt slitstarkt material och det är lite mörkare än silver till utseendet. Men rostfritt stål missfärgas inte eftersom stålet inte oxiderar, med andra ord är stålsmycken väldigt lättskötta och tål det mesta.



Jag vet inte vilket som blev snyggast, men min favorit är kanske ändå det turkosa. Tänk så snyggt till sommaren när man har fått lite färg! 

Dessa kommer inom kort i min webbutik.

 U 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar